ul7Naši sugovornici ovoga su puta bili mlad dub kolektiv iz Sarajeva, koji su neposredno krivi za razmah bass muzike u njihovom rodnom kraju, te istovremeno savjesno prodiru izvan granica svojeg susjedstva i države. Njihovu muziku najlakše bismo opisali kao suvremen dub, koji temelji na elektronskim zvucima s elementima tradicionalnih melodija Balkana, te starim principima “old school” dubiranja s dubokim dilejima i reverbima, popraćenim nemilosrdnim bassom, koji na trenutke kaotičnu zvučnu sliku veže u cjelinu. Intervju, koji je pred vama, odlučili smo objaviti u njihovom izvornom jeziku, kako bismo sačuvali prvobitan “ćeif” (i dužinu). Onima, kojima jezik prouzrokuje poteškoće, savjetujemo da se prepuste njihovoj muzici.

(https://soundcloud.com/bass-ul-ulema)

I bez štednje bassom!

DVB: Recite prvo za naše čitaoce ko ste i šta radite, kolko vas ima u soundu i kad ste počeli?

Bass-ul-Ulema: Vozdra brate i hvala na pozivu! Ako ne brojiš jedan intervju koji sam od početka do kraja izmucao onda nam je ovo prvi (haha) i jako nam je drago što si nas baš ti kontaktirao. Restepka… Naravno veliki pozdrav za Dolče Vitu! Eh da, mi smo Bass-ul-Ulema iz Sarajeva i Ilidže, dobri prijatelji i dub valiranti haha! Trojica nas je – Dabaš, Nedas i Ajdas i uz nas tu je još gomila prijatelja, neki puštaju muziku, neki ne, uglavnom jedna mala porodica… Ljubav za Leilu koja je kreatorka naših flajera, postera i generalno vizuelnog identiteta. Pa u ovoj formaciji je počelo prije nešto jače od tri godine s malim reggae/dub/bass partijima tu na Ilidži odakle se ubrzo proširilo na par drugih većih lokacija i kultnih klubova u gradu, kao npr Kriterion, FIS Kultura, Underground, Pussy Galore kao i na livade, šume i planine oko grada…

DVB: Odakle vam ime i zašto baš to ime?

Bass-ul-Ulema: Paaaaaa usudit ću se reći da je Bass-ul-Ulema maltene genijalna semantička “vratolomija” oridžinal brejnčajld Dabaša aka Monodreada nastala nekad oko 2007. godine.  Da te upoznam, Reisu-ul-Ulema je inače titula vrhovnog vjerskog poglavara muslimana u BiH, vjerske organizacije utemeljene za vrijeme austrougarske vlasti. Etimološki porijeklom je arapska riječ a odnosi se na školovanu klasu islamskih učenjaka… Dakle prijevod prijevoda bi ti bio Učenjak/ci Bassa ilitiga najbliže na engleskom – Bass Scientists. A… samo ime je nastalo kao odgovor na socio-političko stanje u gradu i državi te kao svojevrstan bunt protiv etno-nacionalističko političkog diskursa koji je postao model za radikalizaciju pojedinca od strane vjerskih dužnosnika. Doduše vremenom je Bass-ul-Ulema postala sinonim za anarhistički rebelion protiv Vavilona u najsnažnijem Rasta smislu…
DVB: Imate li mesto gdje ste rezidenti, odnosno gdje pravite žurke?

Bass-ul-Ulema: Pa u posljednjih godinu i nešto radimo underground partije u srcu Baščaršije, maloj kafanici ili ajde recimo klubu koja se zove Pussy Galore. Bilo je tu još klubova ali trenutno smo sretni sa lokacijom zbog slobode koja mjesto dopušta a i ljudi su već poprilično navikli da taj sav dub/bass zvuk dolazi upravo iz Muffa. Inače tu od prošle zime svakog utorka organizujemo “Duba za Jahba”, onako jedan edukativni program koji služi kao platforma za upoznavanje ekipe sa soundsystem kulturom i ujedno kao poligon za sve veći broj prijatelja koji žele doprinjeti priči kroz selekciju muzike. Ideju smo besramno pođonili od ekipe iz Mastersa koju puno pozdravljamo…

DVB: Zašto baš dub?

Bass-ul-Ulema: Nismo mi krivi, dotak’o nas dub života haha… Pa ne iskreno, sve trojica smo veliki zaljubljenici u zvuk i haman oduvijek istražujemo razne priče, i mogu ti reći da smo prošli brdo toga da bi se na kraju konektovali na dub/reggae mrežu i od tog trenutka ništa nije isto… Dabaš je svirao kao bubnjar u raznim bendovskim formacijama, od teške eksperimentale preko hardcorepanka, dj-iše skoro deset godina itd… Nedas takodjer kao gitarista u hc bendovima, trenutno pjeva i svira u jednom “modernom” metal bendu i gitarista je odličnog sarajevskog benda Velahavle. Obavezno upratite ekipu uživo… Mene su zajebavali da čujem muziku u jacuzziju tako da dub valjda nije ništa čudno haha… Ma ne fakat, Dub je stanje uma… Definitivno.

DVB: Kako so ljudi od početka reagovali na ovakvu muziku i dal se to vremenom promijenilo?

Bass-ul-Ulema: “Jaraaaaaaaane š’a ti je ovo sporo ‘vako, pusti Jaguar!” Hahah bez zajebancije… Ili “imaš Run DMC?”… To se, naravno, i dan danas dešava sa rajom koja “zaluta” na svirku, neki su čak imali primjedbe na količinu psihodelije koju znamo isfurat ili na brzinu, tj. sporinu pjesama jel… Ali stvarno što se tiče raje koja redovno prati sesije mogu reći da su vrlo lako prepoznali istinsku vrijednost i poruku muzike. A i tu je taj fizički element koji je nezaboravan. Once the music hit you… sve ti se samo ukaže…

DVB: Dal bi mogli reč da ste ufurali dub u Sarajevo il je bio neko ispred vas?

Bass-ul-Ulema: Definitivno. Što se tiče DJ-inga, u Sarajevu prije nas niko nije isključivo vrtio Dub i Steppere a pogotovo ne u ovakvom kontinuitetu. Jedini koji je imao taj element u živoj muzici je bio rahmetli Adi Lukovac i njegovi Ornamenti koji su kasnije u kombinaciji sa Gluhim Dobom iz Zenice izrasli u Dubiozu Kolektiv…
DVB: Kakva je scena uopšte kad se priča o reggae/dub fazonima u Sarajevu i BiH uopšte?

Bass-ul-Ulema: Pa postoji par soundova, bendova i pojedinaca koji u posljednjih 10tak godina nose reggae scenu. Što se tiče Duba tu je situacija totalno siromaštvo… U zadnjih par mjeseci su nam se kroz “Duba za Jahba” pridružili Selektor Filip i dva nova sounda- Zentash Dub Experiment, i čak smo dobili prvu selektoricu na sceni- Alisu “Queen Fatty” iz Otari Sounda. Super je taj osjećaj, znaš… Tu je još ekipa iz Tuzle, Sassja i Baga Sound, Zenicafaria Sound iz Zenice, Selector Weedad (MaJaBa) iz Sarajeva i ekipa iz Banja Luke koja se vrti oko Sopot-a.

DVB: Radite i svoju muziku… Kakva je ona, koje ste utjecaje imali i zašto ste uopšte počeli se bavit produkcijom?

Bass-ul-Ulema: Radimo svoju produkciju samostalno i kao Ulema. Dabaš je više u dub-electronic-bass fazonu a ja furam ugavnom roots-stepper-uk zvuk ali ima tu izleta i u duboke ambijentalne/drone/bass varijante nevezane za reggae priču. Nedas je muzički začin, uvijek obogati produkciju sa nekim ukusnim live elementom, uglavnom na gitari i vokalno. Uticaja je prijatelju stvarno previše, sve trojici su različiti ali mnogo toga je zajedničkog. Od regače, preko panka, jazza, elektronske muzike… stvarno previše toga za nabrojati.

DVB: Imal u BiH više producenata takve muzike?

Bass-ul-Ulema: Što se tiče orginalne produkcije, bruda Kanjah radi super stvari… Zentash je isto u velikom zaletu, i Aanandeepthi iz Sarajeva ima opasne izlete u Dub. To je otprilike to što mi trenutno pada na pamet…

DVB: Spremate li neka izdanja?

Bass-ul-Ulema: Radimo punom parom. Ima mali milion projekata koji će u skorije vrijeme dobiti ovu ili onu formu, vjerovatno kao digitalna ep ili full izdanja, a ako se zvijezde poklope, krajnji je cilj ukrasiti zidove sa test pressovima… Za sada nekih desetak stvarki možete poslušati na soundcloudu (https://soundcloud.com/bass-ul-ulema), a jedna stvarka – “Dub Dream” je izašla na kompilaciji “Nomads in Sound v.3” na švedskom Meerkats labelu.

DVB: Za kraj da kažete još par riječi za naše čitaoce?

Bass-ul-Ulema: Maxuz shalom svima, puno ljubavi iz Sarajeva i vidimo se negdje uskoro! Bigap!